Friday, July 17, 2009

i'm now in first trimester pregnancy!


~8 weeks~

it's miracle, thanks GOD! my hubby orang yang paling happy dan paling terkejut atas kehamilan ni, sampai tak boleh nak berkata2.diam sepanjang malam..mungkin memikirkan dirinya yang bakal nak jadi ayah.. :D

Seluruh keluarga saya juga amat gembira dengan berita ini..."dia" bakal menjadi cucu sulung keluarga Haji Ahmad Phuat& Hjh Midah.

Perasaan saya?? saya dah jangkakan dari awal yang saya akan pregnant, sbb saya telah mengira kitar period 5 bulan sebelum kawen dan masa perkahwinan adalah tarikh yang paling subur.. ermmm selepas menanti period pertama lepas kawen tidak muncil tiba,dengan perasan yang amat berdebar, saya mengambil keputusan untuk membuat pregnancy test..it's positif! semua perasaan ada time tu, malu,takut, seram, terkejut, gembira dan sebagainya bercampur menjadi satu!

and now saya rasa xsabarnya nak habiskan trimester pertama ni! alhamdulillah awalnya saya tak pulak loya atau muntah2.. doktor cakap badan saya fit..tapi sejak usia kandungan masuk 8 minggu, saya cepat letih dan selalu kerap rasa nak demam.lemahnya badan rasa...nak naik turuun tangga masuk kelas pun rasa berat sangat kaki.. xmudah rupanya nak jadi ibu. hari ni saya terpaksa lagi MC kerana badan yang letih sbb demam dan selsema... seharian saya rehat2 sahaja di rumah. semoga segala kasakitan menghapuskan dosa dan menjadikan saya lebih kuat mengharungi 9 bulan fasa kehamilan..

6 comments:

FirJah said...

Alhamdulillah TAHNIAH!! bunting pelamin ni.. hihi...
best kan murahnya rezeki zu.. doakan utk kak jah jugak...
Siannya .. semoga tabah menghadapi hari2 mendatang...

@LiYaNNuaR ツ said...

tahniahh... doakan hakak juga tauuu

Anonymous said...

Tahniah! welcome to our club! MAy Allah bless you my girl!
Rokiah @ kiey pun same like you..kak huda&kak zalin pun..just take care ya..


ummushifa' with love...

Ninie said...

Tahniah zue

Liana Soleha said...

Salam zue..huhu baru jer tanya rupenye mmg pregnant yer...tahniah zue...zlmt menempuh alam baru...

fairuspeng said...

alhamdulillah...
peng ada baca...
kalau ibu banyak alah masa mengandung...
tanda bayi cerdik..

tahniah...