Tuesday, July 14, 2009

Aku Seorang Isteri..

Sabda Rasulullah SAW:

"Sekiranya aku ini orang yang menyuruh mana-mana orang supaya sujud kepada orang lain tentu sekali aku akan menyuruh isteri sujud kepada suaminya.

(Riwayat Abu Daud dan al-Hakim)


menghayati hadis ini membuatkan saya rasa beratnya amanah seorang isteri. TAAT mmg senang dan mudah di sebutkan, tapi untuk melaksanakannya belum tentu dapat di lakukan 100% .takutnyaaaa...pejam celik dah sebulan lebih saya bergelar isteri, ape yang saya dah lakukan untuk suami saya?? soalan yang sering saya tanya pada diri sendiri sebagai muhasabah harian.. kadang2 lupa diri gak..hehe rasa mcam masih bujang...nak enjoy jer!

sekarang kena fikir dan buat keje berdua, saya dan cikzul...solat berdua (emmm de best moment in my life!), makan dan minum berdua, shopping berdua, nak kuar jalan mesti berdua,..semuanya kena ingat dia jugak!

tapi satu benda yang paling berubah ttg hidup saya, balik sekolah mesti cepat! heee..counting times to meet my hubby! balik tido supaya tak terasa masa yang panjang sementara wait my hubby balik jam 6ptg..huhu dasyat nyer rindu ni....huhuhu.

Zue&Zul

Taman Rinting, johor


No comments: