Saturday, July 25, 2009

Berlalunya Rejab, bulan yang Mulia

salam hujung minggu buat semua, dan buat diri saya yang tengah kebosanan dan kekeringan idea.. dok tunggu xmuncul2 idea nak tulis ape..sampai berakhir sudah Rejab, tanpa saya sedari.

Setiap hari ada kawan2 berpuasa dan mengingatkan saya ttg puasa sunat Rejab. Alhamdulillah, terimakasih2 kawan2. tapi keadaan diri yang amat cepat keletihan buat saya kalah dengan niat sendiri...setiap hari niat nak puasa,..tapi sampai shj sekolah..kantin yang saya singgah dulu..mmg tak tahan dah..kena makan dulu baru ok..kalau x sehari la badan saya berangin..sampailah berakhirnya Rejab. sehari pun saya tak dapat tunaikan niat saya untuk berpuasa.

awal Syaaban ni, saya kerap muntah pula, dan selera makan pun makin berkurang..ujian lagi untuk saya. cam na ni nak puasa????doa saya semoga syaaban yang Mulia ini saya diberi kekuatan untuk berpuasa.. latihan untuk diri saya menghadapi Ramadhan dalam keadaan berbadan dua..

No comments: