Wednesday, March 18, 2009

THINGS TO BUY OR THINK TO BUY??

Hari ni saya menghabiskan masa sehari bersama mak, achik, adik eik dan adik wan bershopping sakannnnn... mak amik cuti sbb nak g shopping..heee..we all pilih g sunway carnival kat bukit mertajam sbb sume yang nak dibeli ada kat situ..kerja saya mcam biasa dari kecik sampai besar..listkan barang yang nak dibeli sebelum pegi shoppping. Mak n achik nak beli bagasi untuk pegi umrah, saya nak menghabiskan wang kat kedai A tu Z (macam2 ada!) adik nak beli baju kat alikhsan.tentunya list saya lebih panjang dari yang lain!

setelah bershopping habis, tepat jam 6 ptg kami pun sampai rumah..letihnyaaaaaaa...act 2 tempat kami jalan..bukit mertajam dan sungai petani..alang2 dah cuti mak nak jalan sakan...

sampai je rumah...saya pun buka la list yang dibawa untuk buat checklist semula..barang ape yang dah dibeli dan belumm..

" mak..gheja kak ngah ni dari kecik sampai besaq...asyik pi kedai ja...buat list, pastu beli....beli.....beli...."
" itulah hang, tak tau la bila nak pencen..asyik membeli ja...tak boleh ada duit skit.. lepas ni hang kena tukaq...bukan lagi things to buy, tapi think to buy"...kena fikir dulu sebelum beli...

opppssss terdiam terus saya...betul jugak tuuu, zaman ekonomi dah meleset ni kena jimat2 skit...

No comments: